Sulge

Sisenen kliendina

Rahaülekanded

Teeninduspunktid
Kliendid

Partnerid

Partneri Administraator
Partneri Compliance

Küsimused ja vastused

Küsimused kauplemise kohta

1. Mis on „spot-kurss” ja „spot-turg”? Millisel börsil toimub kauplemine?
Tihti võib päevalehtedes näha valuuta optsioonide, spot-kursside ja forvard-kursside koteeringuid. Spot-kurss on ühe riigi valuuta hind väljendatuna teise riigi valuuta hinnas tehingu sõlmimise hetkel, kusjuures valuutavahetus pankade vahel toimub teisel tööpäeval pärast tehingu sõlmimist. Forex turul ei ole ühte kindlat füüsilist kauplemiskohta (börsi). See on ülemaailmne telekommunikatsiooni ja arvutite baasil toimiv operaatorite (dealer) võrgustik, mis kindlustab ööpäevaringselt oma klientide koteeringuid ja täidab nende ordereid. Enamus välisvaluutatehingutest leiab aset rahvusvahelistes finantskeskustes (London, New York, Zürich, Pariis, Amsterdam, Tokio jt.) Suurima osa välisvaluutakäibest annavad 250-300 rahvusvahelist panka, mis sooritavad suurte ettevõtete ja riikide valitsustega seotud finantsoperatsioone. Pangad vahetavad omavahel pidevalt hindu ja pakuvad neid oma korporatiivsetele klientidele.
2. Mis on „Bid/Ask” ja “Spread”?
Ask Price — müüja hind. Hind, mille eest klient on nõus ostma huvi pakkuvat valuutat (suurem hind kahepoolses koteeringus). Bid Price — ostja hind. Hind, millega klient on nõus müüma huvi pakkuvat valuutat (väiksem hind kahepoolses koteeringus). Spread – kursivahe, baasvaluuta ostukursi ja müügikursi vahe teatud ajahetkel.
3. Mis on „Pip”?
Valuutaturul nimetatakse punktiks (pip, point) minimaalset valuuta hinna väärtuse muutust. Valuutapaaride jaoks, kus koteeringu valuutaks on Jaapani jeen, võrdub üks punkt 0,01. Ülejäänud üheksas valuutapaaris võrdub üks punkt 0,0001.
4. Mis on punkti hind?
Punkti hind on kasumi/kahjumi suuruse rahaline väljendus avatud positsiooni korral, kui avatud positsiooniga valuuta kurss muutub 1 punkti võrra. Punkti hind vastab küsimusele: „Kui palju muutub kasumi/kahjumi suurus, kui avatud positsioonil valuutakurss muutub 1 punkti võrra?”
5. Milliseid ordereid (order) on võimalik paigutada TLVD Financial Group süsteemis?
Te saate paigutada Market, Stop, Limit, OCO, „If Done” ordereid.
6. Kuidas saab oma kontolt raha välja võtta?
Väga lihtsalt! Selleks, et oma kontolt raha välja võtta, on vaja alla laadida raha väljavõtmise päringu vorm “Withdrawal Request Form”, täita see ära, skaneerida ja saata meie e-posti aadressil. Teie päring saab töödeldud 2 tööpäeva jooksul päringu kättesaamise momendist.
7. Millal toimub arveldus positsiooni ülekandmise eest?
Positsiooni ülekandmise arveldus toimub kell 19:00 GMT.
8. Milleks on vaja kahte parooli (password) minu kontol?
On-line parool lubab juurdepääsu ainult on-line kauplemiskontole. Telefoniparool lubab paigutada ordereid telefoni teel. Palume arvestada, et Teie on-line parool ei sobi orderite paigutamiseks telefoni teel.
9. Kas ma saan paigutada ordereid telefoni teel?
Te saate paigutada ordereid telefoni teel, helistades diilingukeskuse telefoni numbritele ööpäevaringselt alates kella 21:00 GMT pühapäeval kuni 19:00 GMT reedel, välja arvatud riiklikud pühad.
10. Kas telefoni teel paigutatud ordereid salvestatakse?
Salvestatakse nii telefoni teel kauplemine kui ka kõik muud kõned ettevõtte esindajatega.
11. Miks valuutakursid Reutersi ja Bloombergi ekraanidel vahel erinevad kurssidest, mida ma näen Teie ekraanil?
Valuutakursid Reutersi ja Bloombergi ekraanidel on informatiivsed. Ka pankade ja teiste valuutaturu osaliste kursid ei kajasta TLVD Financial Groupi valuutakursse. Diilingu kursside ekraanil näete kursse, millega TLVD Financial Group operaatorid (dealer) on valmis antud ajahetkel ordereid vastu võtma.
12. Mis juhtub, kui kurss muutub orderi paigutamise ajal?
Juhul, kui orderi paigutamise ajal kurss muutub enne seda, kui order on diilingukeskuses vastu võetud, näitavad programm (demokontol) ja/või operaatorid (reaalsel kontol) Teile jooksvat turukurssi avatud orderite aknas selleks, et Te saaksite otsustada, kas soovite orderit ümber paigutada. Otsuse langetamiseks on Teil aega keskmiselt 20-30 sekundit, vastasel juhul order tühistatakse ja kaob ekraanilt. Kui tahate uut orderit käsitsi tühistada, vajutage orderi numbrile ja kinnitage oma soovi orderit tühistada. Kui soovite uut orderit ümber paigutada, vajutage valuuta kursile ja kinnitage oma soovi order ümber paigutada.
13. Kui ma kauplen teatud valuutaga ja tahan sulgeda ainult ühe loodi (lot) korraga, miks sulguvad kõik loodid?
Kui vajutate teatud valuuta sulgemise kursile, teeb süsteem avatud positsioonide aknas automaatselt (vaikimisi) ettepaneku sulgeda kõik selle valuuta loodid. Juhul, kui Te ei soovi tühistada kõiki avatud positsioone, vajutage noolele ühikute arvu vastas, muutke ühikute arvu ja märkige, mitu loodi soovite sulgeda. Kõiki avatud positsioone ei ole vaja sulgeda, kui see ei vasta Teie kauplemisstrateegiale.
14. Miks ma ei saa sulgeda kasumis positsiooni, kui mul on teine positsioon samas valuutas, mis oli avatud esimesena?
Avatud positsioonid sulguvad põhimõttel „esimesena avatud – esimesena suletud” (FIFO – First In First Out). Kõik avatud positsioonid teatud valuutapaari raames likvideeruvad avamise järjekorras.
15. Ma lõpetasin kauplemise vahendite mittepiisavuse tõttu oma kontol ja nüüd ei ole mul juurdepääsu graafikutele. Miks?
Selleks, et omada juurdepääsu graafikutele, peab Teie reaalsel kontol olema vähemalt $500.
16. Kuidas on maksustatud minu tulu Forex turul?
Praegu ei pea me kinni makse mitte ühegi riigi kasuks. See aga et tähenda, et kliendid ei pea maksma riigimakse ise. Soovitame Teil konsultatsiooni saamiseks maksuametisse pöörduda. Valuutaturul saadud tulu deklareerimine ja maksude maksmine on kliendi isiklikul vastutusel.
17. Kas ma saan paigutada Stop ja Limit ordereid avatud positsiooni numbri (ticket) all?
Ei, kuna orderid ei ole seotud Teie kontol avatud konkreetse positsiooniga. Kõik avatud orderid toimivad põhimõttel – „käsk kuni tühistamiseni” (GTS – Good Till Cancelled) ja seetõttu täidab diilingukeskus need orderid siis, kui turg saavutab märgitud taseme.

Tehnilised küsimused

1. Millal ma võin saada juurdepääsu kauplemiseks TLVD Financial Group süsteemis?
Ettevõte TLVD Financial Group ei tööta reedest kella 19:00 GMT kuni 21:00 GMT pühapäeval. Forex turg on aga pidevalt aktiivne, kuna poliitilised ja majanduslikud sündmused toimuvad maailmas 7 päeval nädalas. Praktikas on nii, et kui mingi tähtis sündmus toimub sellel ajal, kui ettevõte TLVD Financial Group et tööta, on tõenäoline, et Teie positsioon võib täidetud olla kursiga, mis erineb Teie poolt sisestatud kursist. Sel põhjusel soovitame Teil lühiajalised positsioonid sulgeda enne puhkepäevi ja riiklike pühi.
2. Millal on kättesaadav TLVD Financial Groupi klienditugi?
TLVD Financial Groupi klienditugi ja tehnilise toe teenistus on kättesaadavad ööpäevaringselt alates kella 21:00 GMT pühapäeval kuni 19:00 GMT reedel.
3. Millist tüüpi süsteeme soovitab TLVD Financial Group?
Meie programm on välja töötatud tavaarvuti jaoks, mida saab soetada igast arvutipoest. Soovitame järgmisi minimaalseid nõudeid süsteemile: protsessor 350 Mhz, 64 MB RAM; internetiühendus 56 KB/s modemi või eraldatud püsiliini kaudu. Süsteemid, mis ei rahulda eelpool toodud nõudeid, võivad aeg-ajalt tekitada ühendusprobleeme ja seeläbi kahju põhjustada.
4. Mida ma pean tegema, kui valuutakursid minu ekraanil ei uuene?
Esiteks kontrollige internetiühendust. Kui ühendus on korras, võite abi saamiseks pöörduda TLVD Financial Groupi tehnilise toe teenistusse.
5. Mida ma pean tegema, kui internetiühendus katkeb hetkel, kui mul on vaja avada/sulgeda positsioon?
Te võite alati helistada diilingukeskuse telefonil (+372) 609 1235 ja paigutada orderi telefoni teel.
6. Kuidas ma saan ühendust võtta tehnilise toe teenistusega?
Te võite alati helistada tehnilise toe teenistusse või saata e-kirja. Kirjas palume märkida oma kasutajanimi, rikke tekkimise täpne kuupäev ja kellaaeg ning selgelt ja lühidalt kirjeldada probleemi, programmi, milles tekkis rike, ja sõnumit, mille edastas süsteem.
7. Kas on olemas tasuta telefoninumbrit helistamiseks TLVD Financial Groupi esindajatele SRÜ-s?
Praegu tasuta telefoninumbrit helistamiseks TLVD Financial Groupi esindajatele SRÜ-s ei ole. Juhul, kui siiski eelistate telefonikõnet e-posti ühendusele, helistavad TLVD Financial Groupi töötajad hea meelega Teile ise ja vastavad Teie küsimustele.
8. Kui operatiivselt saavad TLVD Financial Groupi töötajad minu küsimustele telefoni ja e-posti teel vastata?
TLVD Financial Group töötab ööpäevaringselt ja meie töötajad vastavad Teile esimesel võimalusel.